Galen ponny och galna tjejer!

I veckan sov en kompis hos mig. Då jag ver lite ledig mitt i veckan o hon var hemma från jobbet o var "sjuk" så passade vi på att se om det gick att tolka efter min ponny.
Gick faktiskt toppen bra. Första dagen i alla fall... Den andra gick det super ända tills jag tänkte att; Jag tar en sista liten runda i galopp..... Problemet var att Texas inte alls ville stanna när jag ville det. Ha ha. Snacka om att det gick undan.
Får ju i o för sig verkligen skylla min själv. Känner ju min ponny ganska bra o vet att han är het o kan sticka om man "släpper" honnom. Om jag hade tänkt lite o hållt honnom i kort galopp så hade det gått toppen. Men jag tänker inte alltid efter innan.... ;)
Nu gick det faktiskt bra, inga skador o ingen som blev rädd, tur att det var jag som satt bakom.
Vi var på golfbanan så det var gott om platts o så.
Nästa vecka ska jag ut själv med honnom hade jag tänkt. Kanske ska ta o slänga på sig en hjälm då kanske.... ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0