14:e mars



Måndag morgon....
Snart ska jag åka och träffa Petra för att träna lite.
Sen blir det jobb.

Igår var vi i stallet och Dennis fick "rida" runt några varv på stallplanen.
Så duktiga båda två. ♥
Dennis tyckte nog igentligen att Massa var lite hög, varav han satt lite framlutad och höll sig i framvalvet.
Men det var inget som han sa. ;)
Sedan åkte David och Dennis hem så jag kunde rida att litet tag.
Hade tänkt mig att jag skulle rida ut en sväng i skogen, men när vi var på väg till stallet så körde vi förbi ett helg gäng med jägare. Så jag hoppade det och red ite på vallen istället.
Red henne med det delade stångbettet, så det blev rätt lugnt. Mest skritt övningar. Eftersom hon är så fin och känslig så hade jag halv långa tyglar hela passet, hon var sååååå duktig min lilla tösabit.
Sen avslutade jag en liten sväng på enbart repgrimma. Gick toppen, så nästa pass tänkte jag bara ta repgrimman, så får vi se hur det går. ;)

Har hittat en (eller okej flera) westernsadel jag vill ha, som jag tror skulle passa toppen men saknar så klart mellan 2000 och 5000 kr för det. Beroende på vilken av dem jag skulle falla för. Så jag får väl försöka att spara, ha ha ha, eller hur, går ju lätt nu när det är resor och sådant inplanerat. Får se hur jag löser detta, har inte gett upp ännu...

Här kommer lite bilder från stallet. David var ju med och fotade.

 







Ha en underbar start på veckan. :)
Kram







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0