18:e maj



Idag har Devil fått rida. :)
Tanken är ju att han tids nog skall kunna följa med mig och Massa i skogen. Så han får lite ordentlig motion.
Gick rätt bra måste jag säga.
Red lite på vallen bara, eftersom det var första gången.
Hoppade upp utanför stallet och red dit ner med Devil framför mig i sadeln.
Han hade lite svårt att hitta en ställning som var skön en längre bit men annars så satt han still och var lugn.



När vi kommit upp på vallen så släppte jag ner Devil och han fick springa runt lite själv.
Hoppade upp igen och red några varv väldigt okomplicerat. Devil sprang precis bakom oss hela tiden, runt, runt och runt. Ha ha.
Måste säga att det är väldigt bra att han håller sig bakom, men jag måste nästan ha med någon som kollar, hur nära han springer... Så han inte springer FÖR nära... Lite svårt att se om bedömma avståndet när man sitter på hästen.
Men nästa gång så får han sitta på en filt, så blir det lite mjukare och jag slipper smörja sadeln VARJE gång. ;)

När vi var klara så sprang vi runt på gården och fotade lite. Här kommer i alla fall några av bilderna på lilla galningen och goa tösen. ♥









Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad roligt att du har en blogg! Och så mkt fina bilder i den :D uppdatera! :D kram Lisa (Rallis)

2011-05-31 @ 16:12:13
URL: http://ettanc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0