17:e januari

Oj oj oj.... I fredags var vi i globen på "Go on" men statoil. Straxt över 2000 personer och allt var faktiskt super. Bra talare, bra underhållning och god mat.
Däremot så spårade tyvärr våran chef ur totalt och förstörde allt... Så jag tog med mig mina kolegor och åkte hem.
Helt otroligt att en person kan förstöra en arbetsplats så mycket. :(



På lördagen var jag ju då inte så överdrivet pigg kan jag påstå. David kom till o med på att enda gången som jag ligger still och vilar är när jag är dålig på ett eller annat sätt. Förstår inte alls vad han menar med det. Jag som är så lugn, har jätte lite att göra och älskar att bli rastlös... ;) Eeeee eller nått. Hi hi.



På kvällen kom två goda vänner över. Vi gjorde poff pizza och glodde på film. Så mysigt så. Tycker faktiskt att de kan ta o flytta ut till Ingarö. Så jag får lite sällis här. ;)



Söndagen började med att David ringde (han var ute o jobbade) och sa att de ringt från stallet. Hästarna hade rivit hagarna och stod nu inne. Någon skulle tydligen blöda oxå. Det e ju skönt att jag har så nära till stallet ändå. På med kläder på både mig o Dennis och gärnet dit.
Som tur var så visade det sig att det inte var så farligt alls. De hade rivit tråden mellan två hagar, så ingen hade varit utanför o sprungit, bara i en lite större hage. ;)
Och såret det var tal om var ingen fara det heller.
På Massa var det inte en skråma. ♥ Hon undrade nog mest varför i hela friden hon stod inne mitt på ljusa dan. :)

Hanna kom ut och hälsade på Massa oxå. Hon pysslad lite med henne medans jag mockade. Super trevlig tjej. Hon ska till o börja med hjälpa mig på lördagar. Tror de kommer att komma toppen överens.

Sen var det bara till att börja laga hage i regnet.
Vi gjorde så att vi släppte in Massa i den stora hagen. Meningen var att hon skulle stått med Majsan ett tag till innan vi släppte ihop dem, messt för Majsans skull då. Men jag kan lova att det inte går så bra att slå ner nya stolpar i denna backe nu.... Det gick super. Inga problem där inte. Så nu står hon i en stor fin kuperad hage med 4 st andra hästar. :) Så jag skulle säga att allt slutade toppen bra. Hi hi.

Har helt o fullt beslutat mig för att hon ska få skor nu oxå. Finns inte en chans i värden att vi kan komma igång fören om ett PAR MÅNADER annars. Inte med det här vädret. Eftersom snön smälter lite som det vill så är det ju riktigt snor halt precis överallt.....

Hade tänkt att vi skulle ge oss ut idag men det är bara att inse att det inte går. Inte med denna isgata...



Efter middan så blev det semla, för Dennis i alla fall.
Jag o ♥:at sparade våra till senare då syster med pojkvän kom över.
En trevlig avslutning på helgen med andra ord.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0