20:e januari (Lårkaka)


Idag lär jag ha fått en lårkaka.... Det visar sig nog imorgon tror jag.

Var ute med Massa, som tur var så promenerade vi då. Båda missade helt att det var ett dike under snön, så vi dratta i. Massa var snabbt uppe och borta från mig, men tyvärr så lyckdes hon (eller jag lyckades) slå i mitt ben innan. Straxt ovanför knät.
Eftersom Massa inte hade en endaste liten skråma så fortsatte jag våran promenad och jag skrittade på henne ca 10 min oxå. Ganska bra gjort med ömmande ben tycker jag. ;)

Tänker nog bita ihop o ge mig ut imorgon oxå. Beroende på hur det ser ut runt lunch.
För vet ni?
Jag tror att Massa tycker att det är precis lika kul som jag att komma igång o rida.
Hon är i alla fall väldigt glad o pigg hela tiden. (Även fast hon brunstar som attans just nu)

I tisdags fick hon skor, så nu har hon broddar runt om och kan ta sig fram toppen utan att halka på alla isvägar.


(Massa i sitt nya fina täcke)




På jobbet låssas alla som att inget har hänt. Men jag har i alla fall bokat in ett personal möte med alla så vi kan sitta ner o prata om allt. Tills dess är det lika bra att jag oxå "glömmer" annars kommer jag ju få det hemskt på jobbet. Gå där o vara grinig. Nej tack....

Ikväll blir det hämt mat och soff mys. Eller ja, vi lär bädda ner oss i soffan o sova där i natt. David gick upp vid 03.00 (eller nått sånt) och åkte o jobbade, och jag gick upp 04.30. Samma blir det för mig imorgon med. Det är jobbigt att komma upp och öppna macken, men väldigt trevligt att man slutar innan det har hunnit börja skymma och bli mörkt. :)

Ha en trevlig kväll!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0