8:e januari

Åååå nu händer det grejer. ;)

I onsdags kom ju Massa.
Underbar häst. ♥ Väldigt välhanterad och vänlig.
Pigg och nyfiken men tar allt väldigt coolt ändå.

De två första dagarna så stod hon o "skrek" lite i hagen bara, annars så tog hon allt med ett stort lugn.
Vi har varit inne i stallgången en vända och borstat o myst massor.
Hon står på utebox.

Idag fick hon både en ny hag kompis och en box granne. (Två olika hästar)
Så nu står hon på baksidan med de andra och ser alltid hästar runt omkring sig.

Imorgon hade jag tänkt att ta en liten promenad.
Min tanke är att hon skall sättas igång lugnt och försiktigt, för ett hållbart resultar. ;)

Träningsvärk har jag redan fått oxå. I "mock musklerna". Ha ha. Va fort man tappar all styrka. Men nu skall det tillbaka igen. Både på mig och Massa.

E hon inte bara SÅÅÅÅÅÅ snygg? :D

 




Igår så beställde vi resan till Egypten oxå.

Den 2:a till 9:e maj så åker jag, David, syrran och Tim dit.

Har hittat ett mysigt all inclusive hotel. :)
Grand Makadi heter det. Det ligger i Hurghanda området, som visst skall vara väldit fint om man får tro de som varit där. Hotellet har fått jätte bra omdömen om man googlar på det.

Ska bli OTROLIGT skönt. Bara slappa en hel vecka i solen. :)
Tydligen så är medeltemperaturen ca 30 grader dag tid och 24 nattetid.
Verkar som att det skall vara ganska så varmt i vattnet då med, kanske till o med JAG kan bada.

 

 



Nehe, nu skall jag passa på att slappa i soffan med mitt ♥:a som precis kom hem efter en saltrunda.
Sen blir det varma Halloumi mackor till middag. Mmm mumsigt.

Ha det!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0