8:e mars


Hoppsan va jag e dålig på detta. :(
Skall se om jag kan försöka bli bättre DENNA gång då. ;)

Allt går toppen med Massa, hon är verkligen en helt underbar häst.
Är nog faktiskt lite över öronen förälskad i henne...
Numera står hon i inne box. Då hennes granne i ute boxen har flyttat. Massa verkar i o för sig trivas ännu bättre i den nya boxen. När man ska mocka så är den inte lika "rörg". Boxen ligger näst längs ner i stallet, så det är inte så mycke spring där. Och så har hon ett öppet fönster i boxen oxå, så hon kan sticka ut huvudet och se vad som händer ute oxå. :)
I hagen är det lugnt och fint nu med. Det har det i o för sig alltid varit.
I ridningen har vi kommit ganska långt, jag har ändå tagit det väldigt lugnt för att hon ska hinna bygga upp muskler ordenligt. Vi rör oss framåt i alla gångarter nu och det går toppen. Det jag focuserar på mest nu är att hon ska gå i en stadig form. Då inte alla muskler sitter där de ska ännu så försöker hon smita undan när hon kan. Blir oxå ganska mycket trav, för kondisens skull.
Mamma var med ut en dag och tog lite bilder när jag rider. Håll tillgodo. :)

 

 



Dennis är helt blöj fri, håller på att bearbeta honnom för att sluta helt med nappen nu oxå. Han har den i o för sig endast på natten, men det kan väl vara bra att sluta. Går väl sådär vill jag påstå... ;)

Jag och ♥at firade ett år i slutet av februari. Så jag bjöd honnom på en kryssning med Silja Line. Super mysigt.
Åt en god middag på kvällen, en sväng förbi affären, tog en drink, myste lite i hytten med dubbelsäng. ;)
Dag två hade jag bokat en spa behandling. Otroligt skönt.

Jag har skaffat mig gym kort nu.
Ha ha, det var det inte många som trodde jag skulle göra va?
Tre dagar i veckan är det tänkt att jag ska vara där. MINST!!! 
Har dragit med mig Petra i det hela oxå. Större chans att lyckas om man är två tror jag.
En vecka har vi hunnit köra bara. Eller ja, på torsdag är det två veckor.

För några dagar sedan så tattuerade jag mig igen oxå.
Började att fixa till ryggen. Nu är det jämna fina linjer och det syns att det står "Dennis " oxå. ;)
Nästa gång skall jag fylla i färgen med. Fast det får bli efter egypten, har ju ingen lust att gå runt där nere och täcka över den.
Passade på att göra en ny på handleden oxå. Nu har jag en groda. Tyckte att det passar mig, då det ju är jag som är "grodan"......







Ha en toppen kväll. //Jenny (Grodan)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0