RIP TEXAS!!!



ÄR ARG, SÅÅÅÅ ARG.


Min goa underbara busiga lilla ponny med ett hjärta av guld kommer att tas bort.

Jag sålde honom till en tjej som skulle ha honom som sälskap till sin hingst, samt att hennes systerbarn skulle rida lite då och då.
Det är ca ett år sedan jag sålde honnom bara.
Han är/var triangelmärk pga en senskada i höger bakben.
Vilket jag var noga med att påpeka.
Dvs att han endast kunde användas till lättare ridning.
Den tiden jag hade honnom så var han ALDRIG ens lite halt....
Det står till o med i kontraktet att han "får användas till lättare promenad ridning".
Nu har hon ju inte följt detta, utan hoppat honnom.........
Det värsta man kunde utsätta hans ben för.
(Vilket hon oxå är informerad om.)
Det finns till o med film på youtube från en hopp träning med honom.
Så klart att han inte håller.................
Nu går han tydligen på smärtstillande i väntan på den sista dagen.

Är så trött, förstår inte hur folk kan göra så.
Varför tänker de på vad DE VILL och inte vad som är ens MÖJLIGT för djuret i fråga...
Jag skulle gärna vilja se henne springa runt och hoppa med trasigt ben...

Lite bilder på den goa....


























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0