12 Maj. Jobb och små rodeo.



Jaha, det var den semestern det... Nu ska jag snart åka o jobba.
Hmmm, känns sådär vill jag lova, tror att min framtid ligger i hemmafru.... ;)

Nyss hemkommen från stallet.
För en gångs skull så fick jag sälskap ut i skogen. :)
Matilda med sin häst Mynte och Lina med sin Lukas.
Super mysigt.
Vi tog en liten skogs runda. Var väl ute ca 40 min.
Jag hade det nya tränset med hakamoret på, och det tyckte Massa INTE om...
Vid ett tillfälle när vi skulle gå över en stock skulle jag ta lite i henne för att sakta ner, och hon blev typ galen.
Det låste sig totalt. Hon var inte alls kontaktbar.
Hon reste sig på bakbenen, hon bockade, vände tunt, körde upp huvudet i vädret och vid ett tillfälle så rasade hon till o med omkull.
Men allt gick bra ändå, hon lugnade sig efter ett litet tag, inga skador och jag satt kvar. (Lite till min förvåning faktiskt)
Satt av efter att jag fått henne att gå några steg i den riktningen jag ville. Sen ledde jag henne över stocken ett par gånger.
Hoppade upp igen, och intog en platts i Lukas rumpa. Tänkte att det var bäst att ta i henne så lite som möjligt.
Då gick det toppen och vi kom hem utan vidare missöden.
Så jag är ändå riktigt nöjd med dagens tur.
Det kan ju inte alltid gå toppen, måste ha lite motgångar oxå. Och det gick ju bra.
Min goa lilla tös. Vad jag älskar henne. :)


Håller mig till repgrimman när jag vill rida bettlöst hädanefter istället. ;)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Har du tänkt att göra ett försök att vänja henne vid Hackamoret eller kommer du sluta helt med att rida på det? :)

2011-05-15 @ 20:28:44
URL: http://masssa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0