Ledig dag igår, morgonfodring och jobb idag....


Igår var jag ledig, som jag alltid är på onsdagar.
Super fint väder. :)
Började med att sova på tok för länge, men jag kanske behövde det...

Ut på promenad med hundarna och sen till stallet.
Passade på att ha stor smörjning. Så fint allt blev.

Åkte hem till mor och far, lämnade lite grejer och snackade lite strunt med pappa.
Hämtade upp syrran i Orminge och åkte först förbi Hööks. Blev ett nytt fleese täcke som Massa skall ha nattetid och lite mera reflexer.


Sen vidare till gymmet. Satan vad folk det var där. Man ska verkligen inte åka dit runt kl 17.
Körde lite mage, rygg och axlar och flydde sedan fältet fort... Håller mig till att träna förmiddagar istället, då är det lugnt och bra.
Åkte tillbaks till stallet, solen sken fortfarande.
Hämtade Massa från hagen och red lite på åkern. Super mysigt.
Massa var så pigg och glad, en gång försökte hon dra ner huvudet och bocka men annars så jobbade hon på toppen. :) Travade mest. Bra för hennes kondis. Hi hi. Lite lösgörande oxå.

Sen hem och åt lagom att gå och lägga sig.

Imorse ringde klockan kvart över 6. Upp och släppa ut hundarna för att sedan åka till stallet och morgon fodra.
Det är så mysigt att vara där tidigt på morgonen.
När alla hästar var ute och stallet sopat så passade jag på att mocka Massas box samt fixa fodret. Det är Alexandra som har henne idag, men jag tänkte att hon nog blir glad för det, så slipper hon. ;)

Kl 14 börjar jag jobba och stänger idag. Blä. Stänger imorgon med men då börjar jag 15.30 så det e helt okej. ;)

Morgon fodring imorgon oxå. :) Men då är det jag som har Massa, ska se om det är någon som är liedig imorgon och vill komma och fota oss lite. Så kul att ha många bilder.
I helgen har jag oxå fodringar, men då insläpp och kväll då jag jobbar hela helgen...

Ha det, nu ska jag ut i skogen med hundarna igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0